12/18

HSBCにログインしてみたら、金曜に送金したドルはすでに口座に反映されています!早い!おまけに、今回は丸々1万ドルが入金されています。これから送金する時は「カバー銀行」にチェックを入れよう。
これで、来年から3通貨でそれぞれファンドを買おうと考えています。
最初は、ポンドで「Select Fund」の「Adventurous」を申し込もうと思っていましたが、ベース通貨がドルのために止めました。おまけに半分くらいは米国株ですからねー(^^;
それで、3通貨とも「Freedom」の中からチョイスすることにしました。
どちらにしてもファンド申込みは来年早々になるかな。
ところで、25000ポンド相当ないとチャージされることへの誤解を解くために質問と回答を載せてみました。
この時はまだ15000ドルしか入金していない状態でした。

I applied for a Capital Secured Growth Fund last month.
Will my account meet the following exceptions?
If not, I'll have to remit funds.

Exceptions
"If you hold any of the following products or services from HSBC Bank International: Stock Market Linked
Guaranteed Account, 50:50 Stock Market Linked Guaranteed Account or an InvestDirect International account"
"If you have an investment with us or have made an investment via the HSBC Bank International Independent
Wealth Management team"

これに対して、

I have arranged for your investment to be linked to your bank accounts. This will mean that you will be exempt from the charges and that you will be able to view your investments through on line banking.

これが、ファンドを買えばチャージされない裏づけです。